www.

Dosud jste si neověřili žádnou doménu, učiňte tak!

Technická podpora - FAQ - často kladené otázky

Nenaleznete-li odpověď na Vaši otázku, nezoufejte! Stačí, když nám prostřednictvím kontaktního formuláře či e-mailem zašlete Váš dotaz. Případně můžete využít službu LiveHelp (ikonka slečny operátorky vlevo pod menu). Ať tak či tak, jsme v každém ohledu připraveni obratem Vám poskytnout kvalitní informace, Váš problém či dotaz vyřešit. Nebojte se nás kontaktovat.

Schovat odpovědi

  • Počítá se mi místo obsazené e-maily či databázovými tabulkami do pronajatého prostoru mého virtuálního serveru?
    • Ne. Standardní velikost všech mailových schránek, vyjma tarifu Mini, je neomezená, tzn. že se nezapočítávají do předkoupeného prostoru na disku. Toto opatření ale není zamýšleno pro podporu datových skladů! Více informací o využití místa lze nalézt v tématu Prostor pro WWW InfoCentra.
  • Počítá se mi místo obsazené logy do pronajatého prostoru mého virtuálního serveru?
    • Ne. Logy sice ukládáme do Vašeho domovského adresáře, ale to ještě neznamená, že se jejich velikost počítá k velikosti Vašeho webu, která by pak byla ohraničena kvótou. Umístění logů je takto voleno proto, aby zákazníci měli možnost dostat se nejen k hotovým statistikám, ale také k logům samotným.
  • Jak často se aktualizují informace ve statistice návštěvnosti?
    • Jednou denně. Čas, kdy se informace naposledy aktualizovala, je vidět po přihlášení do statistik v v horní části stránky, pod nadpisem.
  • Mohu si změnit hesla? Kolik to bude stát?
    • Ano, můžete. Hesla k mailům si administrujete sami skrze aplikaci QmailAdmin, tudíž si je můžete měnit sami, jak často uznáte za vhodné. Heslo k FTP účtu Vám zdarma změníme, zašlete-li nám e-mail.
  • Hostujete také erotické weby a jiné weby s vyšší zátěží?
  • Rád bych měl ke svému webu subdoménu, co mám udělat?
    • Napište nám její název e-mailem. Nezapomeňte uvést, ke které doméně II. řádu se požadovaná subdoména vztahuje. Ta bude obratem zřízena. Implicitně se předpokládá, že podadresář, do kterého má subdoména směřovat, se jmenuje stejně jako ona sama a již existuje. Pokud je tomu jinak, nezapomeňte se o tom zmínit. Více viz také text subdomény.
  • Nedaří se mi odesílat pošta, příchozí funguje normálně. Poštovní klient hlásí chybu "sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts (#5.7.1)"
    • Náš SMTP server (server určený k odesílání pošty) je z důvodu bezpečnosti a zabránění zneužitelnosti ke SPAMům nakofingurován tak, že po odesílateli požaduje autorizaci. V praxi se může dít dvěma způsoby. Tak, že si poštu nejdříve stáhnete protokolem POP3, server si Vaši IP adresu zaznamená s cca. hodinovou platností do své databáze a je připraven Vám povolit také odeslání. V tomto případě je tedy nutné poštu nejdříve stahovat a teprve poté odesílat. Druhý způsob spočívá v nastavení tzv. SMTP autorizace odchozí pošty v poštovním klientovi, položka Nástroje ť Účty ť Pošta ť Vlastnosti ť Servery ť Server odchozí pošty ť Server požaduje ověření ť Nastavení ť Použít stejné nastavení jako pro server příchozí pošty v programu Outlook Express. Konkrétní návody jak správně nastavit Vaši elektronickou poštu najdete jako obrázkové manuály v sekci Technická podpora. K dispozici jsou manuály pro programy Outlook Express či Microsoft Outlook.
  • Na webu mi nefunguje diakritika, co se děje?
    • Nejpravděpodobnější příčina je naprostá absence definice druhu kódování, jakým byla stránka napsána, v meta tazích hlavičky WWW stránky. Níže uvádíme stadardní hlavičku, po jejímž modifikovaném použití na úplném začátku každé Vaší stránky by se měla čeština zobrazovat korektně. Nezapomeňte hlavně na správnou změnu kódování v proměnné charset=. Nejčastějšími volbami (ovšem ne jedinými možnými) jsou windows-1250 či ISO-8859-2.

      <html>
      <head>
      <title>Název stránky</title>
      <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=ISO-8859-2" />
      <meta http-equiv="Content-Language" content="cs" />
      <meta name="description" content="Popis stránky" />
      <meta name="keywords" content="Klíčová slova pro vyhledávače" />
      </head>
      ...

  • Na stránkách mi nefungují některé odkazy nebo se nezobrazují některé obrázky. Čím to je?
    • Naše servery běží na operačním systému Linux, který je narozdíl od Windows case sensitivní, tedy rozlišuje malá a velká písmena. Pokud je odkaz napsán například malými písmeny, ale na serveru je onen soubor nazván písmeny velkými, server se tváří, že soubor neexistuje. Stačí tedy sjednotit velikost písmen.
  • Zkouším načíst své stránky, ale prohlížeč mi říká: Chyba 403 Forbidden - Nemáte oprávnění prohlížet tuto stránku. Čím to je?
    • Znamená to, že na svém webu nemáte žádný defaultní soubor. Z bezpečnostních důvodů je zakázán listing adresářů a proto server nemá oprávnění nic zobrazit. Po uploadnutí defaultního souboru (index.php, index.html apod.) se Vám stránka v pořádku zobrazí. Změnu pořadí načítání defaultního souboru můžete provést například skrze soubor .htaccess.
  • Potřeboval bych změnit pořadí hledání defaultních (indexových) souborů, jak to udělám?
    • Na našich serverech je zapnutá plná podpora souboru .htaccess. Proto si můžete bez obav sami definovat pro každý adresář vlastní pořadí (a klidně pro každý jiné) vyhledávání default souboru. Návod, jak změny dosáhnout, je popsán v odstavci Alternativní indexový soubor textu o souboru .htaccess.
  • Za co všechno budu u Vás platit. Co třeba správa DNS, je v ceně?
  • Je možné provozovat více domén za jednu cenu ?
    • Pokud všechny domény ukazují na stejné místo (zobrazují stejný obsah), pak ano. Pokud by některá doména měla zobrazovat jiné stránky, je samozřejmě nutné přiobjednat další virtuální server, resp. webhostingový tarif.
  • Jak je to u Vás s těmi měsíci zdarma, zasíláním faktur apod.?
    • Každý, kdo si u nás nově objedná služby, získá min. 2 měsíce zdarma. Pokud k nám přecházíte od konkurence, dáme Vám další 2 měsíce zdarma. Zálohová faktura na registraci domény a/nebo webhosting, je Vám zaslána ihned po objednání služeb. Teprve po uhrazení této zálohové faktury Vám bude zaslána poštou faktura - daňový doklad a objednané služby budou obratem zřízeny. Znamená to, že zálohová faktura Vám bude vystavena ihned po objednání, avšak bude počítat s 2 či 4 měsíci provozu virtuálního serveru zdarma! Celkem tedy získáte až 4 měsíce bezplatného provozu Vaší prezentace u nás. Více také viz text 2+2 měsíce provozu zdarma infocentra.
  • Podporujete FrontPage?
    • Webové stránky vytvořené v tomto programu samozřejmě můžeme bez problémů hostovat. Vy se ale pravděpodobně ptáte na tzv. FrontPage extenze, tedy přímý způsob aktualizace stránek pomocí tohoto programu. Jelikož naše servery běží na operačním systému Linux, a FP extenze fungují jen na platformě Windows, tuto službu Vám nabídnout nemůžeme. Nejedná se ovšem o žádný handycap, stejně pohodlně lze stránky aktualizovat pomocí FTP.
  • Proč máme hostovat zrovna u Vás?
    • Důvodů může být několik. Dobrá cena, velmi kvalitní hosting na špičkových strojích s kvalitním připojením do internetu, vysoký uptime apod. Nejdůležitějším faktorem, na kterém si hodně zakládáme je individuální přístup k zákazníkovi. U nás tato věta není jen pouhá fráze, u nás se toto stává realitou. Nevyzkoušíte-li si nás, nebudete věřit. Máte v úmyslu dozvědět se k tomuto tématu více, doporučujeme Vám studium samostatné stránky, proč zvolit jako provozovatele webhostingu právě MediaWeb?
  • Mohu si zaregistrovat doménu s diakritikou?
    • To bohužel nejde a minimálně u české národní domény .cz ani v buducnu nepůjde. Správce nejvyšší národní domény se pro takto dlouhodobě odmítavé stanovisko rozhodl na jedné z jeho členských schůzí. Doménu s diakritikou si tak nezaregistrujete nikde a pokud Vám to bude někdo nabízet, bude v tom háček. Ten může spočívat například v možnosti implementovat diakritiku nikoliv do samotných domén II. řádu, ale až do subdomén řádu III. Taková diakritická doménová jména pak navíc budou moci využívat pouze lidé, kteří si na svůj počítač předem nainstalují speciální program. Tím se toto řešení stává v praxi nepoužitelné. My nabízíme pouze plnohodnotné domény, které byly schváleny na centrální úrovni a je tak zaručena jejich funkčnost celosvětově bez ohledu na technické či administrativní vybavení návštěvníka.